A te cégednek van nyelvtanulási stratégiája?

Nyelvtanulási stratégia - GLOBUS Vállalati Nyelvoktatás

Minden nemzetközi érdekeltségű vállalatnak döntést kell hoznia arról, hogy a különböző nemzetiségű kollégák milyen nyelven és formában kommunikáljanak egymással a közös munka során. A vállalati nyelvoktatási stratégia kidolgozása ezért kulcsfontosságú a kommunikációs akadályok lebontásában, és egy valóban globális, együttműködő szervezet felépítésében.


A mai multinacionális vállalkozások számos kihívással néznek szembe, amikor nemzetközi szinten akarnak növekedni vagy munkaerőt toborozni. Az egyik ilyen kihívás biztosan az, hogy eldöntsék, mi legyen a vállalat fő “anyanyelve”, illetve, hogy hogyan biztosítsák a munkatársak felkészültségét a kiválasztott nyelven való munkavégzésre.


Irányok nélkül


Sok nemzetközi vállalatnak viszont egyáltalán nincsen nyelvi stratégiája, aminek következtében az alkalmazottak gyakran nem kapják meg a nyelvi készségeik fejlesztéséhez szükséges segítséget. Ezekben a szervezetekben gyakran úgy nevezett kontrollálatlan többnyelvűség jön létre, ami általában kaotikus és nem hatékony munkakörnyezethez vezet.

A sikeres munkavégzéshez azonban elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű önbizalom, különösen, ha a munkatársaknak idegen nyelven is kell dolgozniuk. Ha a munkavállalók nem kapnak kellő segítséget a gyakorláshoz, előfordulhat, hogy inkább egyszerűen megpróbálják elkerülni ezeket a helyzeteket, ami hosszú távon komoly üzleti hátrányt is okozhat. Segíts előhozni a kollégákban rejlő potenciált egy sikeres vállalati nyelvoktatási rendszer kiépítésével!

Ha nem fektetsz a vállalati nyelvoktatásba, azzal értékes kapcsolatok és üzleti lehetőségek elvesztését kockáztatod. Senki nem szeret gyermetegen makogni, amikor épp egy fontos üzleti tárgyalást kellene lebonyolítania. Segítsd a munkavállalóidat, hogy hatékonyan és sikeresen kommunikálhassanak!

Mit tehet a céged, hogy ezt elkerülje?


Először is meg kell állapodni egy “lingua franca”-ban, vagyis egy olyan nyelvben, amely közvetítőként szolgálhat a különböző anyanyelvű kollégák között. Ha egy cég valóban “egy nyelvet beszél”, úgy nagyobb valószínűséggel jutnak egységre a sikerhez kulcsfontosságú, egyéb témákban is attól függetlenül, hogy földrajzilag milyen távolságban vannak egymástól.

A leggyakrabban választott lingua franca napjainkban minden bizonnyal az angol. Ahhoz azonban, hogy ez hatékonyan működhessen, nem elég pusztán kikiáltani közös nyelvnek, komplett stratégiát és egy minden elemében átgondolt rendszert kell felépíteni a céges nyelvoktatásra.

Három különböző stratégia az induláshoz

A Globusnál minden esetben alapos egyeztetés és folyamatos párbeszéd nyomán dolgozzuk ki a céges nyelvtanulás stratégiáját, amit maximálisan az adott vállalat jellemzőire, elvárásaira és lehetőségeire szabunk. Ezt figyelembe véve három általános stratégiát különböztethetünk meg, amit használni lehet a céges nyelvoktatás bevezetéséhez.

Nyelvtanulás mint béren kívüli juttatás

Ez a típusú stratégia azoknál a cégeknél működik jól, akik a nyelvtanulást szabadon választható opcióként szeretnék felajánlani az alkalmazottaknak. A célok meghatározásánál nem szerepel “céges cél”, a képzést és az eredményeket a nyelvtanulás iránt érdeklődő egyének igényei alakítják ki.

Általános fejlesztés

A csoportos nyelvtanulás ezen formája azoknak a cégeknek ideális, akik konkrét, mégis flexibilis nyelvtanulási célkitűzésekkel rendelkeznek. Ha a csapatod szeretné fejleszteni a nyelvtudását valamilyen konkrét üzleti cél érdekében (például új piacra lépés, vagy külföldi ügyfelek teljesebb kiszolgálása)

Célratartó nyelvi fejlesztés

Ez a stratégia azoknak a vállalatoknak optimális, akik előre meghatározott, specifikus és viszonylag rövid távú nyelvfejlesztési célokat tűztek ki. Ilyen lehet például egy küszöbön álló nemzetközi terjeszkedés, nagyszámú külföldi ügyfél megjelenése vagy a munkafolyamatok átszervezéséből adódó új csapat, akivel együtt kell működni.

Bármelyik stratégia mellett dönt is egy-egy szervezet, az átlátható riportálás, a rendszeres visszamérések (tudást és elégedettséget egyaránt) és a folyamatos, gördülékeny kapcsolattartás minden esetben adott nálunk ahhoz, hogy segítsünk elérni a kitűzött célokat.

Túlértékeljük, pozitívan diszkrimináljuk a nyelvtudást más kompetenciákkal szemben?


A nyelvtudás fontosságát ma már egyáltalán nem kell hangsúlyozni, sőt, bizonyos munkaköröknél egy idegen nyelv, például az angol ismerete már magától értetődik, szinte “kevés”. De előfordulhat, hogy túlságosan is fontosnak állítjuk be ezt a tudást? Sok multinacionális szervezet követi el azt a hibát, hogy túlértékeli a munkavállalók nyelvtudásának szerepét, különösen az interjúztatási folyamatban és a felvételkor. Ezzel sajnos az a kockázat is fennállhat, hogy kiváló szakembereket utasítanak el a szerényebb nyelvtudás miatt. Ennél jóval szerencsésebb stratégia, ha inkább egyéb készségeiket (pl. vezetői kompetencia, problémamegoldó képesség stb.) helyezik előtérbe a kiválasztási folyamat során, korlátozott nyelvtudásuk fejlesztéséhez pedig inkább megfelelő mennyiségű időt és eszközöket biztosítanak nekik. Itt jön a céges nyelvtanfolyam és egy nagy tapasztalattal rendelkező, profi beszállító a képbe! Keress bennünket bizalommal!

Vállalati nyelvoktatás


Ezek is érdekelhetik